Referat af ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Fugldalen 31.3.05

Claus (nr. 6) blev valgt til dirigent

Trine (nr. 6) blev valgt til referent

2.Bestyrelsens beretning

Michael (nr. 38) berettede om årets gang siden sidst.

3. Aflæggelse af regnskab 2004

Michael gennemgik regnskabet, da Carsten (tidl. kasserere) er flyttet. Bestyrelsen har efterkommet revisorens ønske om at opstille det således, at det er muligt at sammenligne mellem årene (2003 og 2004).

Der blev spurgt til forsikring – den nye bestyrelsen tager dette op – hvori består forsikringen, og kan den fås billigere?

I det nye budget er der lagt lidt mere luft ind, idet det er rart at have lidt til uforudsete udgifter.

Regnskabet enstemmigt vedtaget.

4.Behandling af indkomne forslag

a.    Info fra bestyrelsen vedr. forslag om fremtidig anvendelse af grusgraven

Michael fortalte, hvordan forløbet omkring information om et evt. fremtidigt byggeprojekt i grusgraven var forløbet. Henrik og Michael deltog i et møde hos kommunen d. 02.03.05, og bad om at få lejlighed til at drøfte punktet i grundejerforeningen inden de skulle aflevere en kommentar.

Jørgen Nielsen/Fugldalen kom sammen med en arkitekt og informerede omkring en mulig løsning i forhold til bebyggelse i grusgraven.

Vi diskuterede forslaget, og der var enighed om, at inddragelsen af ”hestefolden” var en dårlig ide. Det vil ødelægge det naturrekreative område, vi bor i. Derudover stillede vi kritiske spørgsmål ang. vejføring. Vi er kraftigt imod, at der kommer en vej på tværs af det grønne område, vi bor i. Vi ser mulighed i at få trafikken ført uden om i stedet. Løsningsmuligheden med bebyggelse i grusgraven ser spændende ud. Dejligt med det rekreative område, der er tænkt ind i projektet.

Vi har yderligere et ønske om, at de nuværende stisystemer bliver ført igennem til det nye område, således, at der bliver sammenhæng.

Vi gav bestyrelsen beføjelse til at skrive et brev til kommunen ang. projektet. Oplægget sendes til alle grundejere inden det sendes til kommunen.(brev omdelt 03.04.05 – evt. kommentarer til Eigil (nr. 24). Ved referatet lægges en skitse over projektet.

1. Ændring af kontingentbetaling fra 01.08 til 01.01 (første gang 2006)

Det har vist sig at give likviditetsproblemer med kontingentbetaling i august. Derfor vedtog vi enstemmigt at ændre betaling til januar.

1. Ændring af vedtægter – således at bestyrelsen får beføjelser til køb af værdipapirer/investeringsbeviser (lav risiko) – penge fra vejfond

Der var enighed om, at dette kunne vedtages. Der var dog ønske om, at der i vedtægterne skulle stå, at investeringer skulle godkendes af mindst tre medlemmer af bestyrelsen inden de foretages. Derudover var der ønske om at se formuleringen inden den endelig vedtages. En formulering med indsigelsesfrist sendes ud efter første bestyrelsesmøde.

1. Hjemmesidegruppe – status

Vi diskuterede brug af hjemmeside. Der var nogle der ikke brugte hjemmesiden overhovedet. Vi blev enige om at forsøge at få den opdateret løbende, således at informationerne var relevante. Ligeledes skal billeder fra arrangementer lægges ind løbende.

Der var enkelte, der ikke ønsker navne på deres børn til at stå på hjemmesiden. Dette skal være frivilligt. Udvalget tænker dette med i deres arbejde.

Fremover skal referater og breve til bestyrelsen i højt omfang lægges på hjemmesiden. Dog skal indkaldelser fortsat husstandsomdeles.

Toke(nr. 1) vil gerne fortsætte arbejdet. Robert (nr. 11) vil også gerne gå med i udvalget.

1. Legeplads/sikkerhedsudvalg – indkøb til arbejdsdage

Vi diskuterede sikkerheden på legepladsen og muligheden for at få en fagkyndig ud for at gennemgå vores legeplads. Vi blev enige om, at vi ved at bruge vores sunde fornuft kan gøre meget i første omgang. Bl.a. skal rutsjebanen sikres bedre mod fald fra tårnet.

Vi valgte et udvalg, der skal stå for sikkerhedsgennemgang, samt komme med oplæg til arbejdsdagen – sørge for at materialerne er hjemme.

Udvalget består af: Helle (nr. 2), Eva(nr. 38) og Susanne (nr. 7)

1. Fældning og udtynding af træbæltet mod Isagervej

Vi diskuterede kommunens tilbud om at vi selv måtte gøre dette. Vi ønsker at takke nej, idet vi ønsker at det fagligt skal gøres forsvarligt og rigtigt. Bestyrelsen meddeler kommunen dette.

5.Fremlæggelse og godkendelse af budget år 2005

Der skal øremærkes 2000 kr. til evt. nye fartdæmpere/blomsterkasser. I første omgang forsøger vi os med at flytte nogle af de eksisterende. Hvis dette ikke hjælper, kan vi på arbejdsdagen i oktober lave to mere. Især ”krydset” ud for nr.8 ønskes sikret bedre.

Budgettet godkendt med denne ændring.

6.Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer

7.Valg af 1 revisor og 1 revisorsuppleant