Referat af ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Fugldalen 20.3.06

Henrik (nr. 32) blev valgt til dirigent

Poul (nr. 9) blev valgt til referent

2.Bestyrelsens beretning

Det er mig en ære at få lov til at holde beretningen i år og det er rart, at en anden så må overtage hvervet som ordstyrer.

Det har været et år næsten ligesom de andre år, og jeg vil kort gennemgå, hvad vi har haft af aktiviteter i det forløbne år:

Der har selvfølgelig været to arbejdsdage i 2005, hvor der blev smurt kæder, luget, efterfyldt med sand i sandkassen og efterfølgende hygget.

Traditionen tro blev der også afholdt Skt. Hans, som var en fantastisk succes med det bedste vejr set i mange år på en Sct. Hans aften.

3 weekend i august afholdtes foreningens tilløbsstykke, vejfesten – skulle efter sigende have været et brag af en fest og der reprise igen i år.

Sidste aktivitet i dette år var den nys overståede fastelavnsfest, som jo igen er vel placeret i hænderne på Henrik og Helle for tredje gang i træk!!

Tak for den fine opbakning til de forskellige arrangementer – det er nødvendigt for at opretholde disse aktiviteter.

Bestyrelsen har holdt et relativt lille antal møder i perioden og vi har beskæftiget os med følgende temaer.

Claus Mengel-Niemann (nr. 6)

Grusgravsprojektet som måske er ved at poppe op, i en lidt ny udgave, blev diskuteret.

Ifølge disse sparsomme rygter kommer det ikke til at vedrøre Fugldalen.

3. Aflæggelse af regnskab 2005

Der var en meget lille regnskabsteknisk indvending til regnskabet.

De to huse som ikke har betalt skulle egentlig have været skrevet på som indtægt.

Men regnskabet blev enstemmigt vedtaget.

4.Behandling af indkomne forslag

a.    Snerydning

Der var enighed om at vi skal have en ordning med snerydning.

Det vil blive undersøgt hvad der bedst kan betale sig.

En tilkaldeordning eller en fast ordning hvor en anlægsgartner kommer automatisk.

1. Datoer samt ansvarlige for årets fester

-               Forårsarbejdsdag          06.05.06

-               Sct. Hans.                    26.06.06 (Per 15 og Poul 9)

-               Sommerfest                 12.08.06

-               Efterårsarbejdsdag        07.10.06

-               Fastelavn                    26.02.07 (Henrik og Helle 32)

1. Beplantning ved nr. 18

Ebbe`s forslag om at ammetræer skulle fjernes og der skulle tyndes ud blev vedtaget.

Dette vil blive gjort ved forårsarbejdsdagen.

Så har vi også brænde til Sct. Hans.

1. Bede og buskads omkring legeplads

Eigil synes det er meget besværligt at luge og vedligeholde bedene.

Der var flertal for at beholde bedene.

I stedet besluttede vi at der skal ca. 15 cm. flis på, som vil blive gjort på arbejdsdagen

1. Opfordring til at henlægge legesager til legepladsen

Opfordringen blev modtaget.

5.Fremlæggelse og godkendelse af budget år 2006

Vedligeholdelse af fællesareal blev sat op med 2000 som vil blive brugt til flis.

Således blev budgettet vedtaget.

6.Valg af bestyrelsesmedlem

7.Valg af 1 revisor og 1 revisorsuppleant

8.Eventuelt

På deres generalforsamling er det blevet besluttet at Ry antenneforening skal lægges sammen med Skanderborg som kan tilbyde flere kanaler Internet og telefoni over nettet.

Vi snakkede om at vi skulle undersøge muligheden for at få gravet fiberbredbånd ned. El-selskabet vil vist gøre det gratis hvis vi selv gravede ude fra vejen og ind til huset. På den betingelse at  hele Fugldalen ville tilslutte sig. Det vil blive undersøgt nærmere.

Efter bedste evne. Poul Nr. 9