Referat af den ordinære generalforsamling i Grundejerforeningen Fugldalen.

Afholdt: Onsdag d. 24 marts 2010.

Tilstede: Michael (38), Charlotte & Jens (4), Bjarne(3), Peter(22), Eigil (24), Lars & Laila (32), Peter (28) Christian (20), Palle (34), Torben (13), Ole(11), Jan (26), Frank (36), Ernst (2)

A) Dirigent: Bjarne (3)   Referent: Peter (28)

B) Bestyrelsens beretning for året 2009:

Peter (28) tiltrådte bestyrelsen som suppleant for Claus (6)

Nyvalg af kassér: Peter (22)

Afholdte arbejdsdage forløb planmæssigt: bede blev luget, nedbrydning af tårn og rutschebane som efterhånden var mærket af tidens tand.

Der har været god opbakning til arrangementer afholdt i løbet af året: Fastelavn og Skt. Hans hvor ca. 75% af Fugldalens beboer deltog.

Det har været en hård vinter. Det har således været nødvendigt, at tilkalde snerydning af flere omgange. Budgettet er derfor på dette punkt, desværre overskredet.

C) Regnskab for 2009:

Regnskab for 2009, blev fremlagt og godkendt af de fremmødte. Se vedlagte.

D) Aktiviteter planlagt i 2010 - arrangør:

Forårsarbejdsdag: 08.05.10 – bestyrelsen.

Skt. Hans: 23.06.10 – Palle & Maria (34) og Mette & Frank (36)

Sommerfest: 14.08.10 – Bjarne & Charlotte (3), Kristian og Nanna (12), Helle og Henrik (32)

Fastelavn: Rikke & Øyestein (42) + Ole & Heidi (11)

E) Forslag fra bestyrelsen:

Renovering af legeplads

Legepladsen er i forfald og noget skal gøres, da der er skærpede lovkrav til offentlige legepladser, bl.a. om årlig eftersyn og godkendelse, samt krav om gyldige forsikring. Der var valg imellem 3 scenarier.

1) Legepladsen afvikles og henstår som en græsplæne. 2) Legepladsen udbygges af foreningens medlemmer ud fra et mindre årligt budget. 3) Legepladsen udvikles ved en reklamefinsieret aftale med firmaet ”Indu” (eksempel herpå kan evt. ses ved Platanvej).

Der var en længere diskussion om hvorvidt legepladsen skal renoveres eller afvikles. Forskellige løsninger blev drøftet.

Der var enighed om, at legepladsen er et stort aktiv for Fugldalen og at legepladsen ikke skal afvilkles, da mange børn fortsat har stor glæde af området og at den er et vigtigt aktiv for Fugldalen som samlingspunkt og ved værdifastsættelse af de enkelte huse.

En afstemning om hvorvidt legepladsen skulle afvikles eller udvikles faldt ud med, at 12 hustande stemte for en udbygning og ingen stemte imod, men enkelte undlod at stemme.

Herefter blev der præsenteret to alternativer til renovering/etablering af legepladsen.

1) Ejerforeningen indkøber og opsætter selv en legeplads – med krav om service eftersyn. 2) En reklame finansieret legeplads opsættes af firmaet Indu. Indu står for opsætning og vedligholdelse i de efterfølgende 7 år, hvorefter ejerforeningen overtager legeredskaber samt vedligeholdelse for en symbolsk betaling.

Alternativ 2 blev vedtaget med stemmerne 12 for, ingen imod, 3 hustande undlod dog at stemme.

Der er efterfølgende blevet nedsat et legepladsudvalg som står for at forhandle aftale med Indu på plads, herunder etableringstidspunkt og hvilke legeredskaber der ønskes. I legepladsudvalg er Lars (30), Palle (34), Ole (11) og Micheal (38).

Forhøjelse af kontigent:

I forbindelse med den hårde vinter, har det været nødvendigt at få ryddet sne af flere omgange. Budget for 2009 er overskredet og allerede nu har snerydning været en stor post i 2010. Bestyrelsen mener derfor, at vi i fremtiden bliver nød til at budgettere med større udgifter til snerydning og den foranstående renovering af legepladsen. Bestyrelsen anmoder derfor om, at det årlige kontigent sættes op fra 1.200 DKK til 2.200 DKK pr. hustand gældende fra 2011.

Pga. de betalte regninger for snerydning og den forventede ekstra betaling til legepladsen, er det nødvendigt at lave en ekstraordinær indbetaling til Ejerforeningen for 2010. Ekstra indbetaling 700 DKK pr. Hustand opkræves pr. 01.06.10.

For at undgå at det kommende regnskab evt. kan føre til ekstra indbetalinger blev det besluttet at den fremtidige opkrævning af kontigent i Grundejerforeningen vil blive efter at den ordinære general forsamling er afholdt. Hermed sikres det at regnskabet for det forgange år er godkendt. Opkrævning vil således fremover ske pr. 01.05, med start fra 2011.

Plantekasser

Plantekasserne er efterhånden i en miserabel stand. Plantekasserne har manglet ud for nr. 2 og  4 de sidste 2 år. Beboerne ved indkørslen har dog erfaret, at der faktisk nu er færrer farlige episoder nu når kasserne er væk, end da de var tilstede. Endvidere var der bred enighed om at de ikke havde den store effekt. Det blev derfor besluttet, med 13 hustande for og ingen imod, at plantekasserne afvikles i takt med at de forfalder og at der IKKE opsættes nye.

Status på vej:

Vejen er stadig ikke blevet overgivet til os. Kommunen havde ellers sat penge af til forbedringer, således at overtagelse er mulig, men vi forventer ikke at det sker i 2010, da kommunens penge efter den hårde vinter temmelig sikkert bliver benyttet andensteds i kommunen.

H) Nye suppleanter: Eigil (24) på valg ulige år og Christian (20) på valg lige år.

I) Revisor og revisorsuppleant: Bjarne (3) og Laila (30) blev genvalgt enstemmigt.

J) Formand Torben (13) og bestyrelsesmedlem Peter (28) blev genvalgt enstemmigt.

K+L) Der var ingen indkomne forslag eller emner under evtuelt.

Referent: Peter (28)

Vedlagt er regnskab for 2009, budget for 2010 og 2011.

Fugldalen.dk er opdateret med mail adresser og tlf. Venligst check oplysninger, og meddel mangler eller fejl til formanden: justsen.hartmann@mail.tele.dk