Referat af 22.
september 2010 – ekstraordinær Generalforsamling i Grundejerforeningen Fugldalen (dagsorden dateret 13.09.2010).
Deltagere
hus nr.: 1,2,4,6,7,8,9,11,13,14,15,18,20,22,24,28,30,32,34,36,38,40
Ikke
tilstede hus nr: 3,5,10,12,16,26,42 – der var fuldmagt fra
(5,16,42)
Velkomst: v/formand Torben nr. 13
Ad. 1 Dirigent/Christian nr. 20 og referant/Michael nr. 38
Ad. 2 Formanden gav en kort opsummering af
"forløbet" mht. legeplads/kontingent stigningsiden
generalforsamlingen i ultimo marts.
Legepladsudvalg (LPU) v/Michael
præsenterede en analyse/optælling af børnene i Fugldalen
anno 2010 og fremskrevet til år 2015 - opdelt i forskellige aldersgrupper samt
mulige aktiviteter for aldersgruppen -
dette skal kun ses som
inspiration.
2010 2015 Oplæg
Aldergrp.
0-3 6
børn ? babygynge, sandkasse ect.
4-6 7 - 5
børn gynger, legehus, vippe ect..
7-9 18 - 1
- tarzanbane,
fodboldbane..
10-13 17 - 19 - basket,volley…
14- ?? ? ? kyssebænk….
Der ligger foto af opstillingen
på hjemmesiden. (uge 43)
Ad. 3-9 Forslagene pkt. 3-9 blev præsenteret,
kommenteret og debatteret.
Referenten har her fattet sig i
korthed….:))
Ad. 10 Afstemningsresultat:
(NB. ikke kun 2 stemmer/husstand,
men 2 stemmer/forslag/husstand)
For Imod
Ad. 3 Forslag 1. 10 28
Ad. 4 Forslag 2. "blev
trukket tilbage på mødet" - -
Ad. 5 Forslag 3. Ændring af §
8.3. 46 0
Ad. 6 Forslag 4. Ændring af §
8.4. 44 0
Ad. 7 Nr. 1 Trine &
Claus 32 12
Ad. 8 Nr. 2 Trine &
Claus "blev trukket tilbage på mødet" - -
Ad. 9 Forslag fra Bestyrelsen 22 18
Ændring til vedtægter: (tekst i kursiv og understreget er tilføjelser
og ”fed”tekst slettes)
§ 8.3. Endelige dagsorden, budget(inkl.
kommenterede bilag) og indkomne forslag udsendes og gøres tilgængeligt på foreningens hjemmeside senest 8
dage før generalforsamlingen.
§ 8.6. Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal
indeholde (tilstrækkeligt med) beskrivelser af baggrund, motivation og
konsekvenser til, at medlemmerne kan danne sig en rimelig overblik over
forslagets indhold på forhånd.
Konklusion:
Den
ekstraordinære generalforsamling beslutter, at arbejde
videre med Ad. 9/forslaget fra Bestyrelsen.
Den
ekstraordinære generalforsamling vedtager en årlig udgiftsramme på kr. 400,-
pr. husstand til dækning og etablering, finansiering, årligt eftersyn og
vedligeholdelse af legeplads og udstyr i en periode på 7 år.
Det blev
besluttet, at bestyrelsen sender resultatet
til ur-afstemning hos alle husstande - hurtigt
muligt.
Formuleringsforslag Lars Adamsen
Da såvel forslag nr.1 fra Trine
& Claus som forslaget fra bestyrelsen blev vedtaget, blev der på den
ekstraordinære genalforsamling konkluderet følgende
forløb:
Fase
1: Bestyrelsens forslag sendes til
urafstemning. Dette gøres i praksis samtidig med udsendelsen af nærværende
referat. Reultatet af urafstemningen udsendes til grundejerforeningens
medlemmer.
Fase
2: Beboerne opfordres til at fremsende
forslag til indretning af legepladsen til legepladsudvalget
Fase
3: På baggrund af de indkomne forslag
samt legepladsudvalget egne forsalg udarbejder legepladsudvalget et antal forskellige
forslag til indretning, drift, vedligeholdelse og finansiering. Er bestyrelsens
forlags tidligere blevet vedtaget ved urafstemningen skal alle
indretningsforslagene holde sig inden for en økonomisk ramme på kr. 400,- pr.
husstand pr. år. Er bestyrelsens forslag derimod ikke blevet vedtaget, arbejder
arbejder legepladsudvalget uden denne økonomiske
ramme, og skal dermed udarbejde forslag der er såvel billigere som dyrere.
Fase
4: På den ordinære generalforsamling i
foråret 2011 diskuteres alle forslagene, der på forhånd er udsendt i
forbindelse med indkaldelsen til generalforsamlingen. Blandt alle de indkomne
forslag skal generalforsamlingen vedtage det bedste forslag, evt. ved
afstemning.
Fase
5: Er bestyrelsens forslag under fase
1 blevet vedtaget, sættes det på generalforsamlingen vedtagne forslag
umiddelbart i værk.
Er bestyrelsens forslag under
fase 1 ikke vedtaget, sendes det på generalforsamlingen vedtagne forslag til
urafstemning blandt grundejerforeningens medlammer i henhold til vedtægterne.
Fase
6: Etablering af legeplads i henhold
til ovenstående.
Tidsplan:
Oktober
/ November:
Referat udsendes
November Urafstemning
Nov-Dec.
LPU ønsker forslag/input fra alle i denne
periode - mail LPU/Michael myrve@email.dk
Januar/Feb.
LPU sender oplæg
pr. post til alle husstande senest 01.03.2011
Marts
Fremlæggelse på
generelforsamling ultimo mart 2011 og beslutning vedtages
April/maj
Etablering.