Referat af 22. september 2010 – ekstraordinær Generalforsamling i Grundejerforeningen Fugldalen (dagsorden dateret 13.09.2010).

 

Deltagere hus nr.:    1,2,4,6,7,8,9,11,13,14,15,18,20,22,24,28,30,32,34,36,38,40

 

Ikke tilstede hus nr:                 3,5,10,12,16,26,42 – der var fuldmagt fra (5,16,42)

 

 

Velkomst: v/formand Torben nr. 13

 

Ad. 1       Dirigent/Christian nr. 20 og referant/Michael nr. 38

 

Ad. 2       Formanden gav en kort opsummering af "forløbet" mht. legeplads/kontingent stigningsiden generalforsamlingen i ultimo marts.

               Legepladsudvalg (LPU) v/Michael præsenterede en analyse/optælling af børnene i Fugldalen anno 2010 og fremskrevet til år 2015 - opdelt i forskellige aldersgrupper samt mulige aktiviteter for  aldersgruppen - dette            skal kun ses som inspiration.

 

                                                          2010        2015        Oplæg

                             Aldergrp.         

                             0-3                         6 børn      ?             babygynge, sandkasse ect.

                             4-6                         7  -          5 børn      gynger, legehus, vippe ect..

                             7-9                         18 -         1  -          tarzanbane, fodboldbane..

                              10-13                     17 -         19 -         basket,volley

                             14- ??                     ?             ?             kyssebænk….

              

               Der ligger foto af opstillingen på hjemmesiden. (uge 43)

 

Ad. 3-9     Forslagene pkt. 3-9 blev præsenteret, kommenteret og debatteret.

               Referenten har her fattet sig i korthed….:))

 

 

Ad. 10      Afstemningsresultat:

 

               (NB. ikke kun 2 stemmer/husstand, men 2 stemmer/forslag/husstand)

 

                                                                                                                    For               Imod

 

               Ad. 3       Forslag 1.                                                                          10               28

               Ad. 4       Forslag 2. "blev trukket tilbage på mødet"                              -               -

               Ad. 5       Forslag 3. Ændring af § 8.3.                                                 46               0

               Ad. 6       Forslag 4. Ændring af § 8.4.                                                 44               0

               Ad. 7       Nr. 1        Trine & Claus                                                       32               12

               Ad. 8       Nr. 2        Trine & Claus   "blev trukket tilbage på mødet"         -               -

               Ad. 9       Forslag fra Bestyrelsen                                                        22               18

 

 

Ændring til vedtægter:  (tekst i kursiv og understreget er tilføjelser og ”fed”tekst slettes)

 

§ 8.3.       Endelige dagsorden, budget(inkl. kommenterede bilag) og indkomne forslag udsendes og gøres tilgængeligt på foreningens hjemmeside senest 8 dage før generalforsamlingen.

 

§ 8.6.       Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indeholde  (tilstrækkeligt med) beskrivelser af baggrund, motivation og konsekvenser til, at medlemmerne kan danne sig en rimelig overblik over forslagets indhold på forhånd.

 

 

Konklusion:

 

Den ekstraordinære generalforsamling beslutter, at arbejde videre med Ad. 9/forslaget fra Bestyrelsen.

Den ekstraordinære generalforsamling vedtager en årlig udgiftsramme på kr. 400,- pr. husstand til dækning og etablering, finansiering, årligt eftersyn og vedligeholdelse af legeplads og udstyr i en periode på 7 år.

 

Det blev besluttet, at bestyrelsen sender resultatet  til ur-afstemning hos alle husstande - hurtigt muligt.

 

Formuleringsforslag Lars Adamsen

Da såvel forslag nr.1 fra Trine & Claus som forslaget fra bestyrelsen blev vedtaget, blev der på den ekstraordinære genalforsamling konkluderet følgende forløb:

 

Fase 1:     Bestyrelsens forslag sendes til urafstemning. Dette gøres i praksis samtidig med udsendelsen af nærværende referat. Reultatet af urafstemningen udsendes til grundejerforeningens medlemmer.

Fase 2:     Beboerne opfordres til at fremsende forslag til indretning af legepladsen til legepladsudvalget

Fase 3:     På baggrund af de indkomne forslag samt legepladsudvalget egne forsalg udarbejder legepladsudvalget et antal forskellige forslag til indretning, drift, vedligeholdelse og finansiering. Er bestyrelsens forlags tidligere blevet vedtaget ved urafstemningen skal alle indretningsforslagene holde sig inden for en økonomisk ramme på kr. 400,- pr. husstand pr. år. Er bestyrelsens forslag derimod ikke blevet vedtaget, arbejder arbejder legepladsudvalget uden denne økonomiske ramme, og skal dermed udarbejde forslag der er såvel billigere som dyrere.

Fase 4:     På den ordinære generalforsamling i foråret 2011 diskuteres alle forslagene, der på forhånd er udsendt i forbindelse med indkaldelsen til generalforsamlingen. Blandt alle de indkomne forslag skal generalforsamlingen vedtage det bedste forslag, evt. ved afstemning.

Fase 5:     Er bestyrelsens forslag under fase 1 blevet vedtaget, sættes det på generalforsamlingen vedtagne forslag umiddelbart i værk.

               Er bestyrelsens forslag under fase 1 ikke vedtaget, sendes det på generalforsamlingen vedtagne forslag til urafstemning blandt grundejerforeningens medlammer i henhold til vedtægterne.

Fase 6:     Etablering af legeplads i henhold til ovenstående.

 

Tidsplan:

 

Oktober  / November:             Referat udsendes

 

November                             Urafstemning

 

Nov-Dec.                               LPU ønsker forslag/input fra alle i denne periode - mail LPU/Michael      myrve@email.dk

 

Januar/Feb.                            LPU sender oplæg pr. post til alle husstande senest 01.03.2011

 

Marts                                    Fremlæggelse på generelforsamling ultimo mart 2011 og beslutning vedtages

 

April/maj                               Etablering.