Referat af ordinær generalforsamling i
Grundejerforeningen Fugldalen – tirsdag 29. marts
2011
Sted: Topas
1.
Valg af dirigent + referent
Henrik (nr. 32) blev valgt til dirigent
Øystein (nr. 42) blev valgt til
referent
2.
Bestyrelsens beretning
Der har været afholdt følgende arrangementer i
det forgangne år:
Fastelavnsfest, generalforsamling,
forårsarbejdsdag, ekstra ordinær generalforsamling vedr. legeplads, Skt Hans arrangement, sommerfest og efterårsarbejdsdag. Der
er brugt en del tid og kræfter på undersøgelse af løsningsmuligheder til ny legeplads.
Kontingentet er blevet forhøjet med 400 kr. Pr. År. Pga. den nye legeplads.
På bestyrelsens vegne
Lars Adamsen (nr. 30)
3.
Aflæggelse af regnskab 2010
Regnskabet blev enstemmigt godkendt.
4.
Aktiviteter 2011
Datoer for årets aktiviteter:
·
Forårsarbejdsdag: 07.05.11
·
Skt. Hans 23.06.11
·
Sommerfest: 20.08.11
·
Efterårsarbejdsdag: 29.10.11
Pia & Poul (nr.9) og Henning & Mette (nr.
40) er ansvarlige for Skt. Hans.
5. Forslag
fra bestyrelsen
Lars (nr. 30) gennemgik
løsningsforslag a og b til legeplads, jvf. Fremsendt beskrivelse. Ingen øvrige
forslag er indkommet. Mange bud er indhentet, men pris typisk 30-40% dyrere.
Løsningsforslag B blev vedtaget
med 48 mod 2 stemmer.
Vedr. Udvidelse af basketbane: Det blev vedtaget, at bestyrelsen indkalder de
omkringliggende naboer til besigtigelse af basketbanen
samt gennemgang af planerne for udvidelse/placering.
Peter (nr. 22)
gennemgik finansieringsløsning for legepladsen, jvf. Fremsendt beskrivelse.
Finansieringsforslaget
til legepladsen blev godkendt.
Alle opfordres på det
kraftigste at møde op til arbejdsdag I maj måned 2011! Vi skal udføre meget af
arbejdet selv for at få legepladsen så langt ned I pris!
6.
Fremlæggelse af budget 2011
Peter (nr. 22)
gennemgik budget for 2011 jvf. Fremsendt beskrivelse.
Toke (nr. 1) spurgte ind til vejfondet, og hvornår det
evt. skal bruges. Status er at det muligvis skal bruges efter ca 30 år, men at intet ligger fast, da vi ikke har fået en
afklaring med Skanderborg Kommune endnu, og vejen formelt ikke er overtaget.
Der bør typisk være ca 150.000 DKK hvis/når fondet
skal anvendes.
7.
Godkendelse af budget 2011
Budgettet for 2011,
herunder finansieringsplan for legeplads blev vedtaget.
8. Valg
til bestyrelsen
Lars (nr.
30) og Peter (nr. 22) blev genvalgt.
9. Valg af
suppleanter
Eigil (nr. 24) blev
genvalgt.
10.
Valg af revisor og revisorsuppleant
Bjarne (nr. 3) og Laila (nr. 30) blev genvalgt.
11.
Behandlig af
indkomne forslag
Forslag om afholdelse
af bagagerumsmarked I Fugldalen blev vedtaget. Der
kom signaler om god opbakning til arrangementet. Kristina (nr. 20) står for at
indsamle tilmeldinger fra de husstande som ønsker at være med. Hver husstand
som deltager (med at sælge noget), betaler et mindre beløb, således at der er
penge til en avisannonce.
12.
Eventuelt
Trafik: Grundejerforeningen henstiller til, at vi
alle kører forsigtigt og i max 15 km/t. Sørg også for at (dine) besøgende er
opmærksomme på at der er masser af børn i Fugldalen
og at hastigheden skal være derefter! Vi ser fortsat mange eksempler på at besøgende
i Fugldalen kører for stærkt!
Kristina (nr. 20) meddelte, at de pr. august 2011
flytter til Schweiz, troligt for 2 år. Så hvis nogen kender nogle “velegnede”
naboer, så er der måske mulighed for at leje et hus I et super dejligt kvarter J
Blomsterkasser: Generalforsamlingen opfordrer
til, at bestyrelsen til næste generalforsamling præsenterer et løsningsforslag
til fartdæmpende foranstaltninger som erstatning for de nuværende
blomsterkasser. Samme blomsterkasser skal have nye planter til arbejdsdagen den
7. maj 2011.
/Øystein
(nr. 42)