Referat fra ordinær generalforsamling i
Grundejerforeningen Fugldalen.
Ordinær generalforsamling afholdt d. 27. marts 2019.
Sted: Fugldalen 30, 8680 Ry
Vedtægterne kan ses på vores hjemmeside (www.fugldalen.dk)
Referat:
a) Dirigent Henrik (nr. 34); referent Eva (nr. 38)
b) Beretning.
Beretning for året 2018/19
Arbejdsdag forår
Jeg har ingen erindring om fremmøde eller
arbejdsindsats. Så mon ikke det var en gennemsnitlig arbejdsdag med lidt klip
og halløj.
Skt Hans 2018
Blev uden bål. Grundet afbrændingsforbud ligger
heksen fortsat intakt og afventer sin skæbne i nr 34.
Det blev dog en hyggelig og for en gang skyld tør aften.
Sommerfest
Dejlig sommerdag og aften. Indtryk af at folk
stadig synes det er hyggeligt at mødes om eftermiddagen. Aftenen forløb knapt så
støjende som den gjorde i tidernes morgen - om det er fordi vi er blevet mere
voksne og følsomme vil tiden vise.
Arbejdsdag efterår
Dejligt stort fremmøde som altid primært mænd. Børn
og “Hunkønsvæsner” (hvis man tør bruge en sådan betegnelse i disse tider) er nu
også meget velkomne.
Her blev det besluttet at gøre legeplads mere
attraktivt med bl.a nye bænke som påbegyndes
fremstillet i 2019.
Bede rundt ved frugttræer lidt sølle efter en
meget tør sommer. De lever dog endnu og der kommer forhåbentligt lidt mere
farve på i år.
November .
2018 blev året hvor kommunen efter 20-25 år
besluttede at nu skulle der asfalteres. Det skete med 3 dages varsel… i
november måned. Det blev desværre vurderet at det kun var nødvendigt med ny belægning
på ⅔ af vores vej. Vi fik dog forhandlet lidt svejsninger hjem af revner
og sprækker på den sidste ⅓ . Sidstnævnte endnu ikke udført men vi har været i
dialog med kommunen om dette og de kommer senere
på året.
Mød din nabo 2019
Overvældende tilslutning mistede overblikket over
tilmeldte men langt hovedparten af alle husstande var repræsenteret. Tak for
det. Og tak for en rigtig hyggelig aften.
Kasse til strøsand
Efter ønske på sidste generalforsamling er der
blevet indkøbt kasse til Salt/strø sand.
Kassen er placeret ud for nr
1. Meningen er at man ved behov har mulighed for at strø så vi undgår at glide
ud på Skærsbrovej.
Jeg mangler dog at få låget monteret. Har brug
for en hjælpende hånd.
Placering af midler
Et punkt der har været på bestyrelses dagsorden i
flere omgenge. Vi har endnu ikke fået det gennemgået
og kan derfor ikke stille forslag om de forskellige muligheder. Men nu hvor vejen
er “fixet” er der en ubekendt mindre i ligningen og det giver et bedre billede
af hvad vi
har at gøre med
og hvor længe.
Kommentarer til beretningen omkring reparation af
vejen – der samler sig vand mellem
hus nr. 4 og 6 og på hjørnet ved nr.5, der hvor der er
lagt ny asfalt. Herunder blev aftalt, at der tages billeder af problemerne, som
sendes til kommunen.
c) Regnskabet blev godkendt.
d) Bjarne (nr.3) og Morten (nr.5) står for Skt. Hans
arrangementet i 2019.
e) Ingen forslag fra bestyrelsen.
f) Budget 2019 blev fremlagt – I år skal der bl.a.
være legepladssyn; de - 5000 kr., der er budgetteret med skyldes foreningens
store egenkapital.
g) Budgettet blev godkendt. Korte drøftelse af hvor
mange penge der skal/bør spares op i vejfonden samt at der bør arbejdes videre
med at investere vejfondens penge (primært for at inflationssikre).
h) Maria og Laila modtog genvalg til bestyrelsen.
i) Egil og Bjarne modtog genvalg, som suppleant og
revisor.
j) Det blev aftalt at Peter (nr.9) vil undersøge hvor
mange, der er interesseret i at være med i en dele-trailer, herunder pris,
forsikring, vægtafgift og et bookingsystem. Tanken er, at delordningen laves
mellem de enkelte interesserede husstande.
Det var tilslutning til et fælles overdækket
samlingssted/mødested på legepladsen.
Dog ikke et drivhus, da der bl.a. blev udtrykt
usikkerhed omkring vedligehold, sikkerhed på legepladsen og risiko for hærværk.
Et udvalg (Egil nr. 24 og Morten nr.5) vil undersøge
forskellige muligheder fx sejl, halvtag eller lign. Forslagene + prisoverslag
forelægges bestyrelsen, som herefter vil informere om forslagene til
grundejerne og en evt. beslutning om etablering besluttes på en ekstra ordinær
generalforsamling.
k) Under evt. blev drøftet følgende:
Fredagsbar – evt. den 1. fredag i måneden. Hus nr. 38
står for første Fredagsbar, fredag d. 7/6. Sæt allerede X – invitation følger.
Nabohjælp, skiltning og brug af ap. Er det en idé at
arbejde med det?
Der har tidligere på året været invitation fra
politiet, til et arrangement omkring dette, som bestyrelsen har sendt besked ud
om. Ingen meldte tilbage vedrørende arrangementet.
Der blev ingen endelig konklusion på denne
forespørgsel.
Bestyrelsen blev bedt om, at
tage kontakt til kommunen i forhold til Muldvarpen.
Bl.a. fordi området nede i skove fremstår rodet og
hærget, fra at være aktiv 6-7 måneder om året, er der nu aktivitet i området
hele året, der bliver fældet træ og der er efterhånden mange biler, der kører
ind og ud af området.
Da området er fredet – bør der være regler for hvordan
området bør bruges og behandles.
Morten (nr. 5) vil gerne står
for, at arrangere en brandøvelse for børn og unge i kvarteret, så de kan lære
at reagere hensigtsmæssigt i forbindelse med brand. Morten vender retur med
yderligere info.